Dag 10

10 september 2022

Vandaag gaan wij naar het laatste overnachtingshotel van deze reis in de omgeving van Oslo, dit is hetzelfde hotel als de 1e overnachting.

Alvorens daar aan te komen rond 17.30 uur gaan we eerst naar een replica van een aparte kerk. Deze is door een inmiddels 80 jarige man gemaakt met behulp van een aantal leerlingen. Het was in eerste instantie als grap bedoeld om deze na te bouwen. Op de foto's is ook de binnenkant van deze kerk zichtbaar.

De overige foto's zijn rond de kerk gemaakt.

Wat ook op het programma stond was een bezoek aan Hadeland Glassverk glasfabriek, een bedrijf dat stamt uit 1762.

Zoals al eerder deze vakantie is ook deze planning niet goed doordacht aangezien het zaterdag is en er geen glasblaas demonstratie is in het weekend (zoals wel omschreven in het programma) Ook geen mogelijkheid om het zelf te proberen.

Op het terrein van de fabriek zijn diverse winkels en eetgelegenheden waar we 1,50 uur hebben doorgebracht.

Na dit bezoek zetten we koers naar het hotel en brengen daarvoor nog een bezoek aan de studenten wijk in Oslo waar ook de markt hallen met allerlei trendy eettentjes zijn gevestigd, de moeite waard om te zien....en proeven 🙂.

Aangekomen in het hotel hebben wij om 18.30 uur het afscheidsdiner waar aan zowel de chauffeur en reisbegeleider de bekende envelop is overhandigd, voorafgegaan met een leuke speech door een van de medereizigers.

Morgen gaan wij om 10.00 uur het hotel uit en kunnen nog een aantal uurtjes door Oslo slenteren en eventueel een museum bezoeken of zo iets want het is dan zondag en zijn de winkels dicht😃.

In de middag gaat we met de bus naar het vliegveld waarna we s'avonds in Nederland aankomen.

Dit is dus ook gelijk helaas het laatste berichtje van deze reis.

Wij hebben dit met heel veel plezier gedaan en vonden het super de reacties op de verhaaltjes en foto's te mogen ontvangen.

Hopelijk tot de volgende vakantie!

Anneke & Andre

PS tijdens het naar de wc gaan bij de fabriek is het toch apart om door een koe bekeken te worden...zie foto

1. Mattie:
    10 september 2022
    Wat hebben jullie een prachtige vakantie gehad in Noorwegen 😍 Bedankt dat jullie ons mee lieten genieten! Een hele goede reis terug en nog een fijne laatste avond toegewenst 👍😘
  2. Tine Schram:
    10 september 2022
    Zo te horen allemaal is het jullie prima bevallen.en wij vonden het leuk om te lezen en te kijken.fijne vlucht terug
  3. Monique de Groot:
    10 september 2022
    Bijna een eind aan een prachtige reis, dank voor de fototips, de mooie uitstapjes met jullie, de gezelligheid en het vele lachen in de bus. En wederom mooie foto's.
  4. Grytsje:
    10 september 2022
    Goeie reis terug en en wat leuk dat we weer ff mee mochten kijken,
    En ben weer benieuwd waar de volgende reis heengaat.
  5. Annet:
    11 september 2022
    En dan zit het er weer bijna op, jullie mooie reis. Het was weer gezellig om mee te mogen reizen in jullie verslag en foto’s. Veilige thuisreis.😘🛫
  6. Peppeltje:
    11 september 2022
    Is dit niet het hotel met dat uitgebreide ontbijt? Geniet ervan want morgenochtend mag je de deur van je eigen koelkast weer opentrekken. Goede terugvlucht van Oslo naar Amsterdam en dank voor jullie reisverhaaltjes en foto's.
  7. Hennie Boelens:
    11 september 2022
    Zo leuk om jullie vakantie op zo'n manier een beetje mee te beleven. Heb er van genoten, heel erg bedankt! 🤗 Een fijne laatste dag en een hele goede reis terug. Straks lekker nagenieten!
  8. AnneMieke:
    11 september 2022
    Jullie hebben weer mogen genieten van de mooie natuur en wij ook van de mooie foto's. 😊
    Met de waterspiegeling is gaaf om te zien.
    Goede reis terug en lekker ervan nagenieten.🥰
  9. Hans:
    11 september 2022
    Jammer dat de glasblazer niet door ging. Jr hebt ons weer meegenomen op een mooie reis. Thnx gozer
  10. Petra:
    11 september 2022
    Nu al klaar??? Was weer leuk om elke dag te lezen en "mee te kijken". Goede reis terug!
  11. Mariska:
    11 september 2022
    Ooh wat jammer, mooie reis alweer over. Veel nageniet plezier
  12. Floor:
    12 september 2022
    Bedankt voor jullie reisverslag van deze mooie reis. Goede terugreis gewenst!
  13. Richard Joost:
    12 september 2022
    Was meer een hele mooie reis. Jammer van die glasfabriek. Dank weer voor de mooie foto's.