Dag 9

9 september 2022 - Geilo, Noorwegen

Vandaag is het weer koffers- en bus laadruim vullen. De rit gaat vandaag door het Hardangervidda nationale park.

Inmiddels raken wij " gewend" aan de mooie vergezichten en bergwegen. Elke dag is het weer genieten van deze soms hele wijdse vergezichten.

Op het programma stond onder andere een foto stop bij een imposante brug en de Voringfossen waterval, 1 van de hoogste van Noorwegen. Voor deze bezienswaardigheden hebben we ook nog een kleinere waterval bezocht waar je achterlangs kon lopen.

Na bovenstaand zijn wij naar een waterkrachtcentrale gereden waarbij de "Dam" bestaat uit gestapelde rotsblokken in tegenstelling tot de " gladde" beton variant.

Daarna rijden wij nog ongeveer een uur richting het hotel in Geilo waarbij de weg door uitgestrekte rotsachtige plateaus loopt.

Een heel andere omgeving dan de eerdere vergezichten. In deze vlaktes, waar zich ook waterpartijen in bevinden, staat zo af en toe een houten huisje.(Heel afgelegen dus).

Vele soms groene (grote) rotsblokken liggen verdeeld over de vlaktes.

Aankomst hotel rond half zes. Diner in buffet vorm om half zeven.

Morgen naar het laatste hotel van deze indrukwekkende reis.

1. Tine Schram:
    9 september 2022
    Wederom prachtige foto's een belevenis
  2. Annet:
    9 september 2022
    Indrukwekkend!! Volgens mij verveeld het nooit, de mooie vergezichten.
    Dan morgen nog super genieten.😘
  3. Janneke Joost:
    9 september 2022
    Prachtige foto's weer, ik kom net uit de late dienst en wat is het leuk om dan even jullie reisverhaal te lezen! Het ontspant gewoon😁
    Nog heel veel plezier met het laatste stukje van jullie vakantie. 😘
  4. Helga Morreau:
    9 september 2022
    Jeetje wat mooi! Er zijn nog prachtige plekjes op onze aarde😍😍
    Geniet nog even van dit prachtige land❣️
  5. Willy:
    In een woord prachtig!
    Op de eerste twee foto’s zie je ook nog de regenboog volgens mij 😃

Nog veel plezier toegewenst 😘

Ik had mijn reactie geplaatst onder een foto, doe het hier ook maar even 😆
  6. Richard Joost:
    10 september 2022
    Lijkt mij heerlijk om zo wakker te worden als je daar woont. Altijd die mooie omgeving en die rust om je heen. Veel plezier nog met het vervolg.
  7. Peppeltje:
    10 september 2022
    Het is super mooi, eigenlijk het mooiste land van Europa. Hopelijk hebben jullie vandaag weer een leuke dag gehad. En dan komen straks de herinneringen en uiteraard hebben jullie ook de foto's nog.
  8. Hennie Boelens:
    10 september 2022
    Allemachtigprachtig!! Ik heb weer zo genoten van de prachtige foto’s! Zo indrukwekkend allemaal, schitterende natuur! Verveelt nooit! Kijk uit naar jullie verslag van vandaag!