Dag 6

6 september 2022 - Nordfjordeid, Noorwegen

Dit was de eerste ochtend dat we geen koffers diende in te pakken aangezien we in dit hotel 2 nachten blijven in plaats van 1 nacht zoals in de voorgaande hotels.

Na het ietwat beperktere ontbijt met vooral lokale producten zijn we om 8.00 uur gaan rijden naar de eerste bestemming; het jostedalsbreen National Park waar we de grootste gletsjer van Europa zullen gaan zien, welke bijna de helft van het park bedekt.

Om er te komen was een stevige wandeling nodig van ongeveer 3 kilometer gerekend vanaf base camp. De wandeling heeft over nagenoeg het hele stuk een klimmend pad...dit resulteerde in een uitwringbaar T-shirt...😃.

Aangekomen op het punt (de gletsjer) kunnen we stellen dat het de wandeling meer dan waard was...een prachtig plaatje ... groen water . spiegelende berg in het water en op de achtergrond de gletsjer... welke volgens bronnen al behoorlijk geslonken is.

De " remmende" afdaling had hetzelfde effect op de outfit.

Na deze mooie belevenis ( de gletsjer niet de outfit 😃) zijn wij naar een dorpje in het  dal gereden voor de lunch.

Ook deze bergweg was weer een uitdaging voor de chauffeur, maar voor de inzittenden prachtige vergezichten etc.

Vervolgens een rit van 1,5 uur voor een Ferry tocht van een uur door de fjorden.

Inmiddels 18.10 uur en voor vandaag de laatste rit naar het hotel waar we rond 19.15 uur aankwamen. Diner 20.00 uur 🙂

Ondanks de lange busritten hebben we veel lol in de bus wat zeker bijdraagt aan een leuke vakantie.

Geen weetjes vandaag maar wel een dank je wel voor de leuke reacties welke wij mogen ontvangen!

Morgen meer!

1. Stieneke van der Molen:
    6 september 2022
    Geweldig, André en Anneke. Zo zie je nog eens wat en je hoeft niet zelf te rijden. En wederom prachtige foto’s.
  2. Benny:
    6 september 2022
    Leuk om te horen dat jullie zo genieten. Prachtige foto's!
  3. Mattie:
    6 september 2022
    Schitterend is het daar en wat treffen jullie het met het weer ☀️😎 👌 is Anneke tijdens de wandeling er zonder kleerscheuren af gekomen? 😁🤞😘
  4. Helga Morreau:
    6 september 2022
    Ben (ook wegens vakantie) wat later jullie prachtig reisverhaal aan het (terug)lezen. Wat een mooie, adembenemende foto's! En geweldig al die weetjes !! Ben zelf in IJsland geweest en zie veel gelijkenissen. Het is weer meegenieten 😍🥰 Dank 💖
  5. Annet:
    6 september 2022
    Wat is het daar mooi..jammer dat de gletsjer krimpt. Het is een een prachtig natuurverschijnsel.
    Hihi Mattie vraagt het al: zonder schaafwonden😊
    Fijn dat we zo mee mogen reizen..slaap lekker en weer fris opstaan voor een mooie dag😴😘
  6. Hennie Boelens:
    7 september 2022
    Oh wat geniet ik van jullie verhalen en vooral de foto’s ook! 😉Wat een geweldig mooie natuur!😍 Een hele fijne dag weer maar komt helemaal goed in zo’n prachtig land!
  7. Richard Joost:
    7 september 2022
    Weer heel erg mooi. We moeten er echt zelf ook nog eens heen. Maak er weer een mooie dag van.
  8. Mariska:
    7 september 2022
    Ooh wauw, daar wil ik wel wakker worden. Wat een mooie foto's weer!
  9. Tine Schram:
    8 september 2022
    Weer van die prachtige foto's jullie genieten xo te zien is ook heel bizonder