Dag 5

5 september 2022

Na een redelijke nacht en heerlijk ontbijt vertrokken wij om 8.15 uur op naar de Ferry waarmee we over de Langfjorden steken.

Aansluitend gaan we, met enige vertraging door werkzaamheden, de zogenoemde Trollen weg rijden ..20 km lang dwars door de bergen met 11 haarspeld bochten...een stukje stuurmanskunst heeft de chauffeur wel laten zien...ook met tegenliggers op de smalle bergwegen. Het eind van deze route brengt een heel mooi uitzicht punt, zie foto's.

De uitzichten en vergezichten tijdens de rit zijn echt heel mooi!

Aansluitend ging de reis naar Alesund waar we tijd hadden voor de lunch en door het stadje te lopen waar verschillende jugendstil huizen staan alleen wij hebben deze niet gevonden 😃.

Rond 15.00 zijn wij begonnen aan de 2,5 uur rijden naar het volgende hotel in de omgeving van Geirangerfjord. Onderweg nog wat stops waarbij  wij de afspraak hebben gemaakt bij  een mooie foto locatie dan even een schreeuw naar voren te geven in de bus en zal gestopt worden, waar mogelijk.

Uiteraard kan dat niet om de haverklap maar aan het eind van deze lange rit 2 stops achter elkaar met mooie foto opties van spiegelingen in het gladde water, zie foto's.

Dit is 1 van mijn favorieten onderwerpen om te fotograferen en de prachtige fjorden lenen zich daar uitstekend voor bij het mooie weer dat wij wederom hadden.  Ook de medereizigers gaan graag mee de bus uit om met de mobiele telefoons foto's te maken... sommige ook met camera.

De dagelijkse weetjes:

Er zijn ongeveer 120 fjorden in Noorwegen

In de langere tunnels zijn om de zoveel km een blauw licht gedeelte wat de indruk moet wekken van daglicht en zo te zorgen dat de chauffeurs niet in slaap vallen in de langere donkere tunnels

1. Angela Schram:
    5 september 2022
    Wat een prachtige foto’s !!!
  2. Tine Schram:
    Erg mooie foto's
  3. Willy:
    Indrukwekkend hoor die haarspeldbochten 😅

Prachtige foto’s wederom vooral met de spiegeling in het water. Mooi!!
  4. Richard Joost:
    6 september 2022
    Blijft indrukwekkend. Op naar weer een mooie vakantiedag.
  5. Hans:
    Een redelijke nacht.....als gevolg van snurken van Anneke :-P hahaha
    Was het ontbijt uitgebreid? En is het Europees of lokaal?
  6. Nettie:
    6 september 2022
    Wow het ziet er geweldig uit allemaal. Wat een andere wereld.
  7. Annet:
    6 september 2022
    Wat een prachtige omgeving van de fjorden, en wat een rust daar. Ze leveren mooie plaatjes op. Dat genieten. Er leven daar niet veel dieren?
    Geniet 😘
  8. Tanja:
    Mooie foto's Andre en prachtig land. Nog veel plezier
  9. Monique de Groot:
    6 september 2022
    Schitterende foto's van onze mooie groepsreis. Op en top genieten een paradijs voor fotografen. Op naar meer
  10. Peppeltje:
    6 september 2022
    Tub en ik hadden een eigen rondreis in 2000 door het mooie Noorwegen. Als ik jullie verhaal lees dan beleef ik de reis opnieuw. De bergen, meren, fjorden, hoogvlaktes.... Mag je trouwens nig steeds niet harder dan 90 km per uur? Weltrusten voor straks en geniet van het ontbijt.
  11. Hennie Boelens:
    7 september 2022
    Wauw wauw wauw!!! Geweldig mooi, wat is dit genieten zulke uitzichten!!🔝😍