Dag 4

4 september 2022 - Molde, Noorwegen

En daar zijn we weer🙂

Vandaag staat een prachtige route op het programma langs de Atlantische kust. het was weer een goed ontbijt voorafgaande aan het begin van dag. Wederom mooi weer zoals blijkt uit de foto's.

De eerste stop was gelijk een fotostop welke eigenlijk voor een paar minuten was bedoeld echter als "fotograaf" ga je niet in het rijtje naast elkaar staan maar zoek je andere posities..en dat resulteerde in een paar mooie spiegel reflexie foto s via het water....en je dat duurde voor de bus wat langer dan een paar minuten 😃.

Ook deze rit ging weer door prachtige natuur vergezichten en de eerste fjorden.

Met een ferry zijn wij overgestoken, tijdsduur een klein halfuurtje en vervolgens de weg ingezet naar het plaatsje Kristiansund ....ware het niet dat het zondag is en bijna alles dicht is.... Wel nog even samen met Anneke een heerlijke koffie en belinerbol gegeten in een tentje tussen de lokalen.

Daarna zijn wij begonnen aan de 8 kilometer lange Atlantic road waarbij diverse bruggen eilanden aan elkaar verbinden...1 van de bruggen..hoge boog..zie foto...is de brug waar ook een actie scène van de James Bond film is opgenomen " No time to Die"

Er zijn nog enkele stops geweest waarbij de laatste vlak bij ons overnachtingshotel in Molde was. Via een smalle weg naar zo n 400 meter hoogte zijn wij aangekomen bij het uitzicht punt Garden.  Een super mooi uitzicht, mede door het prachtige weer, waarbij je volgens zeggen 222 besneeuwde bergtoppen kan zien...zie foto..we hebben niet geteld maar zijn zeker veel!

Rond 1700 uur bij het hotel en 18.30 uur een heerlijk 3 gangen diner.

O ja...het is een leuk gezelschap in de bus 😃

Als afsluiter nog een weetje:

In Noorwegen wordt/werd het electrisch auto rijden heel erg gestimuleerd...naast flinke subsidies ook gratis parkeren en andere voordelen. Dit heeft geresulteerd dat ongeveer 25 % van de mensen electrisch rijdt. De overheid is wel bezig maatregelen terug te brengen / aan te passen. Onder andere is het gratis parkeren al komen te vervallen en zijn er nog wat aanpassingen.

Voor elektrische auto's is een speciale kenteken plaat van kracht beginnend met de letter E.

Bedankt weer voor het lezen en tot dag 5 🙂

1. Mattie:
    4 september 2022
    Wat is het daar prachtig en hele mooie foto's heb jij gemaakt Andre 😍👌 Jammer dan dat de bus wat langer moest wachten 😂 Veel plezier morgen en straks lekker sliepe!
  2. Tine Schram:
    4 september 2022
    Wat een prachtige foto's tot morgen
  3. Hennie Boelens:
    4 september 2022
    Wauw!! Kijk, dit zijn mijn foto’s!😉 Geweldig André… super mooi! Prachtige wereld!😍 Wat is dit genieten! En groot gelijk hoor dat je niet in de rij gaat staan, lekker, als het enigszins kan, je eigen ding doen met fotograferen. Gelukkig zijn ze niet zonder jou weggereden haha…
    Alvast een hele fijne dag morgen!
  4. Willy:
    4 september 2022
    Prachtige foto’s en wat is het daar mooi!
  5. Richard Joost:
    5 september 2022
    Kan mij voorstellen dat jullie daar echt genieten. Weer hele mooie foto's gemaakt.
  6. Peppeltje:
    5 september 2022
    Foto's zijn super en leggen het mooie Noorwegen goed vast. Maar met je eigen ogen blijft het toch het allermooist. Ik ben ook heel benieuwd naar jullie live reactie toen het eerste fjord in zicht kwam. Een Berlinerbol in Noorwegen, het moet niet gekker worden met jullie. Fijne avond en tot morgen.