Dag 7

7 september 2022

Vanochtend de koffers met inmiddels gehuselde inhoud (lees minder georganiseerd dan ten tijde van het begin van vakantie) ingepakt en laten verdwijnen in het ruim van de bus.

Na het ontbijt gaat de rit om 8.00 uur van start al vrij snel beginnend met een Ferry overtocht (en later nog een Ferry overtocht ) koers zettende naar nog een mooie gletsjer.

Wederom vandaag weer schitterend weer wat een mooi effect heeft op de inmiddels bekende "spiegel foto's".

Na dit bezoek en koffie gedronken te hebben vervolgen wij de rit,  wederom langs fjorden en mooie vergezichten, richting Flam. Deze rit duurde ongeveer 1,5 uur.

In de rit zit ook de langste tunnel ter wereld: 24,5 kilometer!

In deze tunnel zijn om de 5 kilometer de blauwe licht stukken zoals eerder omschreven.

In Flam is ruim de tijd voor de lunch en rondkijken, tot 1400 uur wanneer wij dan de wereld beroemde Flamesbanen gaan ervaren.

Een treinrit van  2 uur (heen en terug) langs de bergen en dalen en door diverse tunnels. De rit is 20 kilometer. Halverwege is er een stop voor het fotograferen van een mooie waterval.

Daarna volgt nog een lange rit van 2,5 uur naar het volgende hotel in Fotlandsvag. Aankomst om 19.25 uur en om 20.00 uur aanschuiven voor een lekker diner.

Ik plaats de foto s binnen een half uurtje.

1. Benny:
    Zo wat mooi photos
  2. Annet:
    Wederom weer prachtige foto's 📸
    He jullie zijn er ook🤣
    En het weer is super!!
    Maar goed zulke lichtplekken in de tunnel, anders is het wel heel lang rijden in het donker.
    Ach zolang de koffers nog dicht kunnen..
    Morgen weer een mooie dag gewenst🤗
  3. Carmelita van der Wal:
    7 september 2022
    Geweldige foto van jullie twee!!
  4. Hans:
    8 september 2022
    Het was een dag van weinig wandelen zo te lezen. Maar toch een hoop moois gezien
  5. Mariska:
    8 september 2022
    Haha ik heb wel reiskoffertips voor de volgende keer :-)
    Schitterend weer de foto's en de laatste is geweldig haha
  6. Richard Joost:
    8 september 2022
    Zo te zien zijn jullie heel erg aan het genieten daar in het mooie Noorwegen. De foto's zijn weer heel erg mooi.
  7. Hennie Boelens:
    8 september 2022
    Allemachtig prachtig weer!! Wat zien jullie veel. Wat een mooie wereld!😍 En wat treffen jullie het met het weer.👌