Dag 2 Oslo

2 september 2022 - Hamar, Noorwegen

Ik mag gerust zeggen dat Anneke en ik wel wat uitgebreide ontbijtbuffetjes hebben gehad morgen deze ochtend in het Scandic hotel wint de hoofdprijs! Je kan het zo gek niet bedenken qua keuze ...enorm uitgebreid en lekker!. Tot en met kokos blokjes ( en vele andere soorten ) voor in de yoghurt......een energie shot etc etc.

Dit kan volgens mij niet " getopt" worden😃.

Na dit ontbijt en de koffer inpakken ging de korte reis naar het centrum van Oslo waar een gids ons opwachtte voor een city tour. Normaal gaan wij onze eigen weg maar deze keer zijn we meegehobbeld.

Op zich wel interessant waaronder een een bezoekje aan het parlementsgebouw (zie foto's met beschilderingen) en een bezoekje aan een mooie bibliotheek (zie foto van doorkijk omhoog en kunstwerk van 10.000 letters, kleurrijk) .

Daarna was er ruim tijd om zelf door de stad te slenteren en hebben wij onder andere het koninklijk paleis van buiten bekeken.

Wat in Nederland verboden is wordt in Noorwegen uitgebreid gebruik....de elektrische step. Deze kom je overal tegen in de stad want je kan deze op een willekeurige plek achterlaten nadat je een foto via de app heb gezonden aan het bedrijf. Met deze foto geef je aan waar je step neer hebt gezet. (Alles gaat via een app).

Nog een paar andere leuke weetjes:

Het gemiddelde netto loon is 3.000 EUR

Klein appartement 2 slaapkamers rond de 450.000 EUR

Woning /huis rond de 900.000 EUR

Boete dronken op de elektrische step 1,5 maandsalaris en een tijdje je rijbewijs kwijt.

Noorwegen heeft ruim 900! Tunnels.

Terug naar de reis haha...na een lekkere en zowaar gezonde lunch gaan wij enigszins verlaat op naar het volgende hotel in Hamar. Ongeveer 1, 5 uur rijden..en in de file.

Het volgende hotel is ook een Scandic hotel dus hoge verwachtingen.....maar in vergelijk met het diner buffet gisteren ( ja we zijn inmiddels weer op de kamer na het eten) een GROOT verschil en dan niet positief 🙂.

Dus de verwachting voor het ontbijt morgen worden flink bijgesteld 😃😃😃.

Uiteraard morgen daar meer over.

Tot zover en tot morgen.

PS Anneke en ik vinden de reacties heel leuk, graag daarmee doorgaan!

1. Petra:
    2 september 2022
    Waar zijn de ontbijtfoto's???
    Nog schaatsen in Hamar??
  2. Mattie:
    2 september 2022
    Heerlijk genieten daar en morgen alvast een fijne dag 😁👍
  3. Grytsje:
    Wat leuk die weetjes
  4. Tine Schram:
    2 september 2022
    Vanmorgen een goed ontbijt en morgen ochtend iets minder dat kan geen kwaad.lekker genieten verder
  5. Richard Joost:
    3 september 2022
    Weer een mooi uitgebreid verslag. Beter als ons ontbijt ?😁. Veel plezier vandaag met de nieuwe bezienswaardigheden.
  6. Hennie Boelens:
    3 september 2022
    Ik heb wel in de gaten, jullie zijn smulpaapjes!😜 Volgende keer ook ff wat fotootjes van jullie ontbijt haha…
    Maar super leuk jullie verslagen, foto’s en vooral die weetjes.👌Genieten!😍
  7. Willy:
    3 september 2022
    Mooi om jullie reisverhalen te lezen.
    Het ontbijt is echt een hoogtepunt van de dag, hoop toch voor jullie dat die van morgen ook goed is.
    Geniet van jullie vakantie en ik ben benieuwd naar jullie verdere reis. 😘😘😘
  8. Stieneke van der Molen:
    4 september 2022