Vervolg dag 1

1 september 2022 - Oslo, Noorwegen

Na een prima vlucht van ongeveer 1,5 uur staan we al snel bij bagage band en volgen de koffers al vrij snel. Vervolgens het "verzamelen" bij de reisbegeleider 😃. Mocht je denken dat de volgende stap naar het hotel is en even relaxen kan ik volmondig nee zeggen. De busrit gaat eerst naar de ski schans Holmenkollen ongeveer een uur rijden vanaf het vliegveld. (Zie foto s).

In het kader van altijd wel even een beschadiging oplopen heeft Anneke een pijnlijke schaafwond opgelopen tijdens het beklimmen van de tribune bij de schans.

Na dit bezoek werd koers gezet naar het centrum van Oslo waar wij ruimschoots de tijd krijgen het Vigelandpark te bezoeken met 200 bronzen en granieten (mooie) beelden. Een paar foto s om een indruk te geven.

In dat park even wat gedronken en 2 gebakjes voor slecht 28,00 ( EUR wel de verstaan 😃) even voor de beeldvorming..een glas bier kost 10,00 EUR en een glas wijn 12,00 EUR. Maar het is bekend dat de prijzen hier hoog zijn. Nog eentje benzine 2,35 EUR per liter.

Na het park verlaten te hebben gaan we even de wijk in naar de pharmacie voor eiland pleisters...,🙂

Op de weg terug word ik aangesproken door een dame in het Deens om de weg te vragen haha...niet iedereen met (donker) blond haar is Scandinavisch.....mijn reactie I am a tourist met een smile was voldoende.

De laatste busrit voor vandaag is naar het hotel waar we rond 1630 uur aankwamen en nu heerlijk even liggen.

1900 uur het diner.

Morgen dag 2. Fijne avond!

\

1. Grytsje:
    1 september 2022
    Nou dan mogen wij niet klagen qua prijzen
    Lekker eten en tot morgen, fijne avond, ( prachtige foto’s)
  2. Tine Schram:
    Fijne avond
  3. Richard Joost:
    1 september 2022
    Sterkte voor Anneke. Hoop dat het meevalt. Inderdaad mooie foto,s. Eet smakelijk en een fijne avond.
  4. Hennie:
    1 september 2022
    Och … is onze brokkenpiloot weer bezig geweest?! 😁 Niet doen Anneke!!
    Mooie foto’s … prachtige beelden !

Nu straks maar in de relaxed stand na deze lange dag…
  5. Peppeltje:
    1 september 2022
    Hé collega, bier en wijn is toch niet jouw dingetje. Eerste indruk: Hebben jullie een leuke groep? Hopelijk valt het ongemak van de wond mee Anneke? Doe je verder voorzichtig!!
  6. Hans:
    2 september 2022
    Lekker om meteen in het vakantiegevoel gegooid te worden. Impossant de schans, en mooie beelden. Wat een expressie. Er staat nog een hoop moois op de planning. Veel plezier. (Ps; heeft André wel een kusje op de schaafwond gegeven😊)
  7. Mattie:
    2 september 2022
    Prachtige foto's 👌 Jeetje wat zijn de drankjes daar duur 😅 Hopelijk gaat het de rest van de vakantie goed met Anneke...maar voorzichtig aan doen Zussie 😘
  8. Hennie Boelens:
    3 september 2022
    Wow, wat een prijzen zeg! Denken we dat hier alles zo duur is. Maar prachtige foto’s! Leuk begin van jullie vakantie en Anneke… pas goed op jezelf, hopelijk blijft het bij die ene schaafwond.